Początek roku szkolnego to czas dużego napięcia i stresu zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Dla dzieci, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z nauką, jest to szczególnie trudne zadanie. Dlatego właśnie we wrześniu i październiku we wszystkich  klasach I-III w naszej szkole były organizowane zajęcia integracyjne, które miały na celu złagodzenie tego procesu i stworzenie przyjaznego, wspierającego środowiska szkolnego. Zajęcia te były przeprowadzane przez psychologa szkolnego.

Zajęcia integracyjne miały na celu przeciwdziałanie początkowemu stresowi i lękowi, który może towarzyszyć uczniom na początku roku szkolnego. Poprzez różnorodne aktywności, gry i zabawy, dzieci miały okazję bliżej się poznać, nawiązać pierwsze przyjaźnie i poczuć się pewniej w szkolnym środowisku.

Warto podkreślić, że zajęcia integracyjne to nie tylko zabawa. To również doskonała okazja do nauki ważnych umiejętności społecznych, takich jak empatia, komunikacja, rozwiązywanie konfliktów i współpraca. Te umiejętności są niezbędne w życiu codziennym, dlatego warto uczyć się ich już od najmłodszych lat.

Przeprowadzona na początku roku szkolnego integracja klas I-III to z pewnością ważny krok w kierunku budowania przyjaznego i wspierającego środowiska szkolnego. Jednak warto zrozumieć, że proces integracji klasy nie kończy się wraz z upływem pierwszych miesięcy szkolnego roku. To ciągły proces, który trwa przez cały rok szkolny i nawet dłużej, ponieważ tworzenie zdrowych relacji i zrozumienia między uczniami oraz nauczycielami to zadanie, które wymaga stałego zaangażowania i uwagi.

Skip to content