Okazuje się, że świat matematyki może być porywający i wciągający, jak ulubiona gra komputerowa. Kluczem do tego jest nauka matematyki w sposób kreatywny, innowacyjny, otwarty na stosowanie wielu strategii, oparty na doświadczaniu i odkrywaniu, wyzwalający wewnętrzną motywację dziecka. Tak, aby pociechy na lekcji czuły się jak mali podróżnicy, odkrywający przeróżne matematyczne drogi i rozwiązania.
Aby mogli dotknąć i zobaczyć ją na własne oczy. Mogły się o tym przekonać dzieci z klasy 3c, które wzięły udział w warsztatach matematycznych, które przeprowadzili edukatorzy z uniwerekpotencjalu.pl/matplaneta.
W ramach zajęć dzieci poznawały tajemnice starożytnego świata piramid – z chęcią obliczając ich pola i objętość. Podobnie, jako pomoce naukowe posłużyła czekolada. Jej tabliczkę dzieci dzieliły niepostrzeżenie ucząc się ułamków.