Działania innowacyjne „Świat dźwięku”
prowadzone w klasach 1-3
„Każde dziecko nosi w sobie muzykę spontaniczną. Jeżeli pomożemy dziecku rozwinąć muzykę, która jest w nim, uczynimy je istotą nie tylko lepszą i szlachetniejszą, lecz również bardziej szczęśliwą.”
E. Souriau
Dzieci w wieku przedszkolno- szkolnym mają ogromną chęć muzykowania. Uwielbiają zajęcia muzyczne, przeplatane z zabawami, a w szczególności takimi, gdy mogą poznać nowy instrument i na nim zagrać. I właśnie z tego powodu chcę podzielić się swoimi instrumentami z uczniami. By każde dziecko mogło poznać instrument, z którymi niekoniecznie miało styczność oraz mogło oswoić się z nimi. Często uczniowie wstydzą się grać na instrumentach, dopiero kolejne zajęcia uwalniają z nich spontaniczność muzyczną. A może to będzie dobry początek i zachęta dla uczniów do nauki gry na instrumencie.



Uczniowie podczas zajęć poznają poszczególne instrument, z czego są zrobione, skąd pochodzą i jak na nich grać. Prowadzone są elementy muzykoterapii i dźwiękoterapii. Uczniowie będą masować się misami tybetańskimi. Podczas zajęć prowadzona jest rytmizacja oraz zabawy rytmiczne. Każdy z uczniów może zagrać na instrumentach. Uczniowie będą odczytywać zapis ,aby zagrać na bum bum rurkach oraz dzwonkach diatonicznych. Odkryją także, że ich ciało to instrument.
W każdej klasie będzie przeprowadzonych siedem zajęć tematycznych z różnymi instrumentami.
Prowadząca: Agnieszka Wasielewska