Barbara Bonert-Kret – logopeda szkolny

Godziny pracy:

  • Środa 13-14
  • Czwartek 8-16
  • Piątek 8-14
Brak wpisów

Przebieg terapii logopedycznej

  1. Wrzesień – diagnoza logopedyczna.
  2. Przekazanie Informacji rodzicom dotyczącejrodzaju wady wymowy oraz godziny zajęć logopedycznych.
  3. Po wyrażeniu zgody na uczestniczenie dziecka w zajęciach logopedycznych, rodzice powinni przyjść na konsultację logopedyczną w celu uzyskania instruktarzu dotyczącego wykonywanych ćwiczeń.
  4. Zajęcia odbywają się, co tydzień w wyznaczonym dniu i o wyznaczonej godzinie.
  5. W trakcie zajęć dzieci otrzymują ćwiczenia i materiały do domu.

Jak osiągnąć sukces logopedyczny

  1. Początkiem sukcesu logopedycznego jest prawidłowa diagnoza logopedyczna.
  2. Spotkanie rodzica z logopedą w celu uzyskania informacji na temat prawidłowej formy ćwiczeń.
  3. Systematyczne uczęszczanie dziecka na zajęcia logopedyczne.
  4. Codzienne ćwiczenia logopedyczne rodzica z dzieckiem w domu – min. 5 razy w tygodniu.
  5. Zajęcia z dzieckiem w szkole, gabinecie czy w domu powinny być atrakcyjne, co zwiększa jego motywację i chęć do współpracy.
  6. Zajęcia powinny odbywać się w atmosferze spokoju.
  7. Dziecko powinno być chwalone nawet za minimalne sukcesy.
  8. Brak systematyczności w pracy z dzieckiem nie przynosi efektów oraz powoduje frustrację i zniechęcenie u dziecka. Systematyczność, intensywność, atrakcyjność i poprawność wykonywanych ćwiczeń jest podstawą sukcesu logopedycznego..

Proponowane materiały i gry logopedyczne

Gry:

  1. Ładnie mówię głoski [s,z,c,dz]
  2. Ładnie mówię głoski [sz,ż,cz,dż]
  3. Ładnie mówię głoski [ś,ź,c,dź]
  4. Ładnie mówię głoski [k,g,h]
  5. Gry planszowe 2 w 1 „Kto prędzej”; „Dwie wieże”–dotyczy głosek [s,z,c,dz],[sz,ż,cz,dż] oraz [t,d]
  6. Gry planszowe 2 w 1 : „Ślimak” [ś,ź,ć,dź] oraz „Czterolistna koniczyna [sz,ż,cz,dż]
  7. Piotruś logopedyczny [na każdą głoskę]
  8. LogicoPiocolo wyd. Mac-dwie książeczki wsuwane „Trudne głoski sz,cz,ż]” oraz „Trudne głoski [sz,s,ż,z]”
  9. PUS ABC cz.1 litery A-L 10.PUS ABC cz.1 litery Ł-Z, Dwuznaki, Rzeczowniki

Literatura dla dzieci posiadających umiejętność czytania

  1. A.Chrzanowska „Zabawy i ćwiczenia logopedyczne” [s,z,c,dz] [sz,ż,cz,dż] [l,r] [ś,źć,dź] [k,g,t,d]
  2. A.Czerniakowska „Rabarbar Barbary” – materiały na głoskę [r]
  3. M.Wrzesińska „Chcę poprawnie mówić. Ćwiczenia logopedyczne” Zeszyty ćwiczeń na każdą głoskę osobny w zależności od wady wymowy.
  4. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy sz,ż,cz,dż.”
  5. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy s,z,c,dz”.
  6. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy t,d,n”.
  7. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy l,r.”

Literatura dla dzieci, które nie opanowały umiejętności czytania

  1. B.Czernik „Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek p,b,t,d.”
  2. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [l].”
  3. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [r].”
  4. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [s,z,c,dz].”
  5. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[sz,ż,cz,dż.”
  6. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[ś,ź,ć,dź].
Skip to content