Barbara Bonert-Kret – logopeda szkolny
Godziny pracy:
- Środa 13-14
- Czwartek 8-16
- Piątek 8-14
Brak wpisów
Przebieg terapii logopedycznej
- Wrzesień – diagnoza logopedyczna.
- Przekazanie Informacji rodzicom dotyczącejrodzaju wady wymowy oraz godziny zajęć logopedycznych.
- Po wyrażeniu zgody na uczestniczenie dziecka w zajęciach logopedycznych, rodzice powinni przyjść na konsultację logopedyczną w celu uzyskania instruktarzu dotyczącego wykonywanych ćwiczeń.
- Zajęcia odbywają się, co tydzień w wyznaczonym dniu i o wyznaczonej godzinie.
- W trakcie zajęć dzieci otrzymują ćwiczenia i materiały do domu.
Jak osiągnąć sukces logopedyczny
- Początkiem sukcesu logopedycznego jest prawidłowa diagnoza logopedyczna.
- Spotkanie rodzica z logopedą w celu uzyskania informacji na temat prawidłowej formy ćwiczeń.
- Systematyczne uczęszczanie dziecka na zajęcia logopedyczne.
- Codzienne ćwiczenia logopedyczne rodzica z dzieckiem w domu – min. 5 razy w tygodniu.
- Zajęcia z dzieckiem w szkole, gabinecie czy w domu powinny być atrakcyjne, co zwiększa jego motywację i chęć do współpracy.
- Zajęcia powinny odbywać się w atmosferze spokoju.
- Dziecko powinno być chwalone nawet za minimalne sukcesy.
- Brak systematyczności w pracy z dzieckiem nie przynosi efektów oraz powoduje frustrację i zniechęcenie u dziecka. Systematyczność, intensywność, atrakcyjność i poprawność wykonywanych ćwiczeń jest podstawą sukcesu logopedycznego..
Proponowane materiały i gry logopedyczne
Gry:
- Ładnie mówię głoski [s,z,c,dz]
- Ładnie mówię głoski [sz,ż,cz,dż]
- Ładnie mówię głoski [ś,ź,c,dź]
- Ładnie mówię głoski [k,g,h]
- Gry planszowe 2 w 1 „Kto prędzej”; „Dwie wieże”–dotyczy głosek [s,z,c,dz],[sz,ż,cz,dż] oraz [t,d]
- Gry planszowe 2 w 1 : „Ślimak” [ś,ź,ć,dź] oraz „Czterolistna koniczyna [sz,ż,cz,dż]
- Piotruś logopedyczny [na każdą głoskę]
- LogicoPiocolo wyd. Mac-dwie książeczki wsuwane „Trudne głoski sz,cz,ż]” oraz „Trudne głoski [sz,s,ż,z]”
- PUS ABC cz.1 litery A-L 10.PUS ABC cz.1 litery Ł-Z, Dwuznaki, Rzeczowniki
Literatura dla dzieci posiadających umiejętność czytania
- A.Chrzanowska „Zabawy i ćwiczenia logopedyczne” [s,z,c,dz] [sz,ż,cz,dż] [l,r] [ś,źć,dź] [k,g,t,d]
- A.Czerniakowska „Rabarbar Barbary” – materiały na głoskę [r]
- M.Wrzesińska „Chcę poprawnie mówić. Ćwiczenia logopedyczne” Zeszyty ćwiczeń na każdą głoskę osobny w zależności od wady wymowy.
- G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy sz,ż,cz,dż.”
- G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy s,z,c,dz”.
- G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy t,d,n”.
- G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy l,r.”
Literatura dla dzieci, które nie opanowały umiejętności czytania
- B.Czernik „Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek p,b,t,d.”
- B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [l].”
- B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [r].”
- B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [s,z,c,dz].”
- B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[sz,ż,cz,dż.”
- B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[ś,ź,ć,dź].
Pomoce logopedyczne